fenntarthatóság és fenntartható tárgyi eszköz nyilvántartás

Tárgyi eszköz nyilvántartás a fenntarthatóság jegyében

Napjainkban egy rendkívül hatásos hívószó a fenntarthatóság. Azok a vállalkozások, amelyek szeretnének sikeresen működni, amelyek kitűnnének a versenytársaik közül, valamint amelyek nem csak elnyernék, de meg is tartanák célcsoportjaik hosszú távú érdeklődését, stratégiai és működési szempontból is kiemelten foglalkoznak a fenntarthatósággal.

Mennyire van képben eszközparkját illetően?

A fenntarthatóságot általában a környezettudatossággal, a környezetvédelemmel azonosítjuk, pedig egy ettől jóval összetettebb elvről van szó. Érdemes nem csak egy globális trendként tekinteni rá, hanem egy olyan, a mindennapokban is eredményesen alkalmazható, a teljes céges működést átszövő kérdéskörként foglalkozni ezzel, ami nem csak egy tisztább jövőt, de egy tudatosabb jelent is eredményezhet.
Gondoljon csak az eszközparkjára, annak állapotára! Hány számítógép, céges laptop vagy mobiltelefon van napi használatban? Hány eszköz van a cég székhelyén, egy vagy több telephelyen, és hány „mozgó” eszközzel dolgoznak az alkalmazottai? Eszközparkja milyen általános állapotban van? Szükséges lenne a szervizelés, vagy esetleg már egyenesen a selejtezéssel és új eszközök beszerzésével kéne foglalkoznia?

Felejtse el az indokolatlan és költséges eszközbeszerzést, kövesse nyomon melyik munkavállalónál milyen eszköz található!

Nem csak amiatt ajánlott precíz és naprakész tárgyi eszköz nyilvántartást vezetnie, mert a háromévenkénti leltározás törvényi kötelezettsége, hanem azért is, mert számos indokolatlan kiadástól megkímélheti magát. A szükségtelen eszközbeszerzésnek megálljt parancsolhat oly módon, hogy pontosan ismeri, nyomon követi tárgyi eszközei teljes élettartamát. Ha az aktiválástól a selejtezésig használja az eszközeit, akár szemmel látható összegeket is megtakaríthat, ráadásul sokat tehet a fenntarthatóság érdekében is. Ugyanez a helyzet a nem megfelelően működő gépek feltérképezésével, illetve javíttatásával, korszerűsítésével vagy éppen selejtezésével is. Az elégtelenül működő gépek üzemeltetése általában nem túl energiahatékony, így észrevétlenül ugyan, de jelentős többletköltségei is lehetnek. Az AccountIT segítségével hosszas kutatás nélkül arra is azonnali és pontos választ tud adni, melyik eszköz éppen melyik munkavállalónál van használatban.

Ingyenes konzultációnkon többet is megtudhat a témáról – foglaljon online időpontot szakmai egyeztetésre!