Leltározási ütemterv – hol kezdjük?

Leltározási ütemterv – hol kezdjük?

A leltározási ütemterv elengedhetetlen része a precíz és hatékony leltározásnak. Fontos, hogy minden esetben cégünk tevékenységéhez, specifikumaihoz és szervezeti működéséhez igazítsuk.

Akkor beszélhetünk igazán eredményes leltározásról és működő leltározási ütemtervről, ha a különféle leltározási momentumokat alaposan átgondoljuk, megtervezzük, szabályokat állítunk fel, illetve rövid és hosszú távú célokat is kitűzünk. Ez pedig nem csak a leltározás produktivitása miatt fontos, de egy alaposan végiggondolt leltározási ütemtervvel kiküszöbölhetjük az esetleges hibákat, illetve minimalizálhatjuk annak a kockázatát is, hogy utólag változtatásokat, korrigálásokat kelljen eszközölnünk egy-egy olyan leltározási momentumnál, amit egyébként már magunk mögött hagytunk.

Hogyan készítsünk leltározási ütemtervet?

  • meg kell határoznunk egy időintervallumot (kezdő és záró időpontot), ami alatt elvégezhetjük az összes leltározási teendőt, kezdve a leltár előkészítésétől egészen az ellenőrzési folyamatokig;
  • ki kell jelöljük az illetékeseket, akik majd a leltározásért felelnek;
  • azért, hogy elkerüljük a halogatásokat, a „csúsztatásokat” jó, ha nem csak nagyvonalakban, hanem konkrétumokban is jelöljük a leltározás napját, óráját, illetve azt is, hogy maximálisan mennyi időt szánhatunk erre;
  • a leltározási egységeket is ki kell jelölnünk, valamint pontosítanunk kell a leltározási csoportokat is;
  • a számolási és rögzítési teendőket alapul véve, illetve a tételszámokat meghatározva leltározási körzeteket kell elkülönítenünk;
  • ha megvannak ezek a körzetek, ki kell jelölnünk a leltárt végző és ellenőrző személyeket;
  • visszakanyarodva a fent említett, előre kijelölt időintervallumra, meg kell jelölnünk körzetek szerint is a munkára fordítható maximális időt;
  • alaposan át kell gondolnunk, hogy milyen leltározási utómunkákra, igazításokra lesz szükségünk, mert ezeket is jó előre rögzíteni. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy a nyilvántartási adatokat hozzáigazítjuk a valós adatokhoz.

Hallott már a leltár szoftverről, és ismeri ennek a tárgyi eszköz menedzsment programnak az előnyeit? Ha nem, keressen minket bizalommal, hiszen nem csak szaktanácsadással, hanem vállalkozása igényeire szabható leltár szoftverrel és ehhez kapcsolódó szolgáltatással is állunk rendelkezésére. Érdeklődjön!