Fenntartható leltározás az új ESG jogszabály tükrében

Fenntartható leltározás az új ESG jogszabály tükrében

A magyar országgyűlés december 12-én fogadta el az úgynevezett ESG törvényt, amely többek között a fenntartható finanszírozást, valamint a környezettudatos vállalati felelősségvállalást hivatott elősegíteni. Lássuk, mit érdemes tudni az új jogszabályról, valamint annak következményeiről a leltározásra nézve!

Miről is szól az ESG törvény?

A január 1-jén már hatályba is lépett új törvény kifejezett célja, hogy a segítse a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot bármely nagyvállalat esetén. A jogszabály szerint meghatározott vállalatoknak ezentúl vizsgálniuk kell tevékenységük környezeti kockázatát, és évente kötelesek lesznek ESG beszámolót készíteni, amely többet között kitér a cég fenntarthatósági célú átvilágítási folyamatára vagy éppen a környezeti kockázatokkal kapcsolatban megtett intézkedésekre és célokra.

Fenntarthatóság és leltározás

A környezeti lábnyom csökkentésére és a fenntarthatósági célok elérésére ma már minden nagyvállalat egyre nagyobb hangsúlyt fektet. Legyen szó gyártásról vagy éppen szállítmányozásról, a klímaszempontokat éppúgy figyelembe kell venni, mint a gazdasági előnyöket, azonban nem ez az egyetlen terület, ahol a környezeti fenntarthatóság fontos szerepet játszik. A tárgyi eszköz nyilvántartás optimalizálása nem csupán költségcsökkentést jelenthet az egyes nagyvállalatok számára, de a felesleges beszerezések visszaszorításával a legkorszerűbb fenntarthatósági szempontoknak is könnyedén megfelelhetnek.

Fenntartható leltározás az AccountIT leltár szoftverrel

A tárgyi eszköz nyilvántartásnak kritikus szerepe van abban, hogy egy-egy cég milyen sűrűn eszközöl új beszerzéseket. A pontatlan leltározás eredményeképpen könnyen olyan tárgyi eszközök is kieshetnek a nyilvántartásból, amelyek nem szorulnak selejtezésre, így az új eszközök szükségtelen vásárlása egyszerre generál pluszköltséget, valamint hosszú távon felesleges hulladékot. Mindez különösen gyakori probléma lehet több telephellyel is rendelkező vagy esetleg a munkavállalókat távmunka keretében foglalkoztató cégeknél, amelyek esetében a hagyományos eszközmenedzsment megoldások nem elég hatékonyak.

Az AccountIT leltár szoftver segítségével búcsút mondhatunk a hagyományos kézi leltározásnak, így egyszerre csökkenthetjük a nyilvántartások készítésére és követésére fordított emberi erőforrásokat, valamint tehetjük pontosabbá a folyamatot. Az AccountIT képes automatizálni a tárgyi eszközök nyomon követését, az állapotuk ellenőrzését, a selejtezés regisztrálását vagy éppen a cég különböző telephelyei közötti mozgást.

Okoseszközökön is könnyedén elérhető, felhőalapú leltár szoftvert keres, amely segítségével racionalizálhatja az eszközmenedzsmentet? Vegye fel velünk a kapcsolatot!