Eszközkövetés az accountIT leltár szoftverrel
A tárgyi eszköz leltár készítése amellett, hogy legalább háromévente kötelező, bármely cég számára komoly megtakarításokat jelenthet.
Minél pontosabb a leltár, a beszerzésért felelős munkatársak annál inkább tudják, hogy mely eszközökből szükséges feltétlenül újakat vásárolni. Az egyes tárgyi eszközök holléte ugyanakkor hagyományos leltározási módszerekkel nem minden esetben deríthető fel egyszerűen, ezért fontos, hogy kiterjedt eszközállomány esetén olyan szoftveres megoldással segítsük a munkát, amely támogatja az eszközkövetést is.
Az eszközkövetés fontossága a leltározásban
Akár kisebb, akár nagyobb cégről van szó, az egyes tárgyi eszközök folyamatos használatban vannak, így az amortizáció elkerülhetetlen. Az időszakos tárgyi eszköz leltárak készítése segít feltérképezni az egyes tárgyi eszközök számát, mindemellett lehetőséget teremt a minőségbeli változások felmérésére is. A leltár végeztével könnyen megállapítható, hogy mely eszközökből van hiány, melyekből van esetleg többlet, és melyek azok az eszközök, amelyeket le kell selejtezni. Ha azonban az egyes tárgyi eszközöket nem csak egy leltárhelyen használnak, azok nyilvántartása is akadályokba ütközhet.
Tárgyi eszköz leltár több telephely esetén
Nem egy cég esetében fordulhat elő, hogy a vállalat több telephellyel is rendelkezik. Ilyenkor megszokott gyakorlat, hogy egy-egy irodát és annak teljeses bútorzatát más telephelyre költöztetnek, vagy éppen bizonyos drága eszközöket több helyen is felváltva használnak. Ha azonban az egyik telephelyen nyilvántartásba vett tárgyi eszközök a következő leltár során egy másik telephelyen találhatók, a leltárban könnyen pontatlanság keletkezhet.
Ugyanígy megtörténhet, hogy az bizonyos tárgyi eszközöket szervizelni kell, így azok a leltározás során ideiglenesen nem találhatók a megszokott leltárhelyen. Bár tudható, hogy az adott notebook, szerszám vagy gépjármű később visszaérkezik a telephelyre, a megfelelő jegyzetek hiányában az ilyen tárgyi eszközök akár ki is eshetnek a nyilvántartásból.
A DWS Inventory accountIT tárgyi eszköz leltár szoftvere egyszerűen követhetővé teszi az egyes eszközök mozgását, bárhol is legyenek éppen. Az accountIT használatával éppen ezért nem kell attól tartani, hogy az egyik telephelyen hiány, máshol esetleg többlet keletkezik, összezavarva a nyilvántartásokat.
Eszközkövetés – leltár szoftver home office esetén
Irodák, gyártóüzemek vagy más vállalatok esetén viszonylag könnyen átlátható, hogy hol mely eszközökre és mely leltárhelyekre kell kiterjeszteni a leltárazást. Az üzleti világ azonban átalakulóban van. Egyre több cég vagy már kizárólag home office-ban működik, vagy bevett gyakorlatként teszi lehetővé a hibrid munkavégzést a dolgozók számára.
Akár informatikai vállalkozásról, a kreatív iparról, esetleg a pénzügyi szektorról vagy más típusú cégről van szó, a munkáltató sok esetben drága számítógépekkel és azokhoz tartozó kiegészítőkkel látják el a távmunkát végző munkavállalókat. Az ilyen tárgyi eszközöket hagyományos módon nehéz nyilvántartásba venni, valamint követni azok útját, ezért sok vállalat nem is vesződik azzal, hogy ezekre az eszközökre is kiterjessze a leltárt. A DWS Inventory accountIT tárgyi eszköz leltár szoftvere megoldást kínál a problémára, lehetővé téve, hogy a cégvezetés minden távolban használt eszközzel kapcsolatban pontos információkkal rendelkezzenek, megelőzve azok eltűnését és a felesleges beszerzéseket.
Szeretné mélyebben megismerni az accountIT tárgyi eszköz leltár szoftver különleges előnyeit? Vegye fel velünk a kapcsolatot most!