Egy tárgyi eszköz élete az aktiválástól a selejtezésig
Az accountIT szoftverrel naprakész és precíz nyilvántartást vezethet tárgyi eszközeiről. De nem csak egy megbízhatóan működő leltár szoftvert kínálunk ügyfeleinknek, hanem emellé magas minőségű szolgáltatást, szakmai tanácsadást, cégére szabott, egyedi megoldásokat is. Ha mellettünk dönt, nem csak a tárgyi eszközök leltárba vételét, életciklusát, értékcsökkenését, selejtezését követheti nyomon, de a törvényileg előírt, 3 évente kötelező tárgyi eszköz leltár minden nyűgjétől-bajától is megszabadulhat.
Eszközbeszerzés, nyilvántartásba vétel, használat, selejtezés
Egy cégnek nem csak azért fontos, hogy pontos és valós adatokon alapuló tárgyi eszköz leltárt vezessen, hogy tudja, mikor kinél van egy céges mobiltelefon, de azért is, hogy mindig tisztában legyen aktuális eszközállományával. Pontos képet kapjon az újonnan vásárolt gépek életciklusáról, mert pl. nem ritka, hogy egy-másfél év után már cserélni kell a dolgozók munkaeszközeit. Az sem egyedülálló eset, hogy – megfelelő karbantartás és használat mellett – egy 3 év után amúgy leamortizálható eszköz, még évekig bírja a „gyűrődést”.
Minden tárgyi eszköznek van egy úgynevezett értékcsökkenése, amit az üzembe helyezés pillanatától számolunk, illetve minden tárgyi eszköznek két élete van. Egy hivatalos „bevételezési”, könyvelési élete, és egy mindennapi, használatból adódó életciklusa. Ennek a kettőnek az összeegyeztetésében, aktualizálásában segíthet az accountIT tárgyi eszköz menedzsment programunk. Ezzel a leltár szoftverrel a tárgyi eszközök teljes életciklusát nyomon követheti. Attól a pillanattól, amikor felmerül az eszközbeszerzés igénye, megtörténik a vásárlás, és egy szállítólevél és/vagy számla kíséretében átveszik az eszközt. A 200 ezer forintos értékhatárt meghaladó tárgyi eszköz kötelezőn könyvelési nyilvántartásba kerül, az alkalmazott használni kezdi, és ezzel elindul annak tulajdonképpeni „életpályája” is. Olykor szervizelni kell vagy felújításra szorul, a terv szerinti értékcsökkenést vagy nem éri el vagy túlhaladja azt, átkerül egyik telephelyről a másikra, egyik alkalmazottól a másikhoz. Ezek pedig a pontos tárgyi eszköz leltár miatt mind-mind lényeges momentumok. Azzal pedig csak nyerhet, ha mindent tud az eszközeiről.
A felesleges eszközbeszerzés költséghatékonyabb működést eredményez
A tárgyi eszközök leltárba vételének elmulasztása nem csak számviteli következményekkel járhat, de szemmel látható összegeket is megtakaríthat az a vállalkozás, ahol az eszközökről pontos adatbázist vezetnek. Egy tudatos döntéssel és az egyedi fejlesztésű leltár szoftverünk használatával, nem csak optimalizálhatóak a kiadások, de az olykor indokolatlan eszközbeszerzés megszüntetésével, a felesleges pénzügyi terheknek is búcsút inthet.
Akár bevételezési, selejtezési vagy mozgatási nyilvántartásról van szó, az egyedi igényekhez igazítható, rendkívül felhasználóbarát accountIT leltár szoftverrel átláthatóbbá válik a tárgyi eszköz leltár és maga a leltározás folyamata is jelentősen leegyszerűsödik. Ha szeretne többet is megtudni a tárgyi eszköz leltár szoftver működéséről, az accountIT-ban rejlő nagyszerű lehetőségekről, keressen minket bizalommal elérhetőségeink valamelyikén!