Tárgyi eszköz leltár készítése profi segítséggel
A tárgyi eszköz leltár készítése bármely vállalat számára elsődleges fontosságú lehet, hiszen a pontos nyilvántartás a vállalat működésének pénzügyi tervezhetőségét és az eszközök amortizációjának nyomon követését is lehetővé teszi. De vajon milyen lehetőségei vannak egy vállalatvezetőnek, ha a lehető legpontosabb módon készítene tárgyi eszköz leltárat?
Tárgyi eszköz leltár készítése bármely cég számára
A tárgyi eszköz leltár készítése nem csupán törvényi kötelezettség, de minden cég számára rendkívül hasznos is. Pontos nyilvántartással minden, adott esetben igen drága eszköz nyomon követhető, ráadásul a lappangó eszközök is beazonosíthatók. A minden tárgyi eszközre kiterjedő leltár éppen ezért megóvhatja a céget a felesleges kiadásoktól, így segíthet a költségvetés optimalizálásában. A leltárkészítésre ugyanakkor az egyes cégvezetőknek több lehetőségük is van attól függően, hogy milyen erőforrásokkal és mekkora eszközparkkal rendelkeznek.
A tárgyi eszköz leltár teljes kiszervezése
Legyen szó kisebb vagy nagyobb vállalatokról, a pontos leltárkészítés bármely cég számára komoly energiabefektetést jelenthet. Éppen ezért egyre népszerűbb megoldásnak számít a tárgyi eszköz leltár készítésének teljes kiszervezése – különösen ha nagyobb mennyiségű eszközről van szó. Amennyiben egy cégvezető nem csupán gyorsan végezne a feladattal, de olyan nyilvántartást szeretne, amelyre későbbi leltározások során is biztosan számíthat, a DWS Inventory csapata képes gondoskodni a folyamat egészének lebonyolításáról.
A kiszervezett leltározás során a DWS profi munkatársai
- minden tárgyi eszközt ellátnak a szükséges egyedi azonosítóval (pl. vonalkód, QR-kód, RFID-tag)
- saját eszközeikkel (adatgyűjtők, vonalkód olvasók, notebookok, tabletek) veszik nyilvántartásba a tárgyi eszközöket,
- a DWS Inventory saját fejlesztésű accountIT tárgyi eszköz menedzsment és leltár szoftverével minden fontos információra kiterjedő adatbázist készítenek. Az elkészült adatbázis Excel vagy CSV állományként is átadásra kerülhet, de a szoftverrel együtt is igénybe vehető.
Nyilvántartás kiértékelése
Természetes, ha a leltározás során valamilyen mértékű többlet vagy hiány keletkezik. Sok esetben előfordulhat ugyanakkor, hogy a többleti oldalon megjelenő eszközöket valójában már korábban nyilvántartásba vették, azonban a leltár készítésekor mégsem lehetett egyértelműen beazonosítani őket. Amennyiben a nyilvántartásba vétel nem megfelelő körültekintéssel zajlik, egy-egy eszköz újból az adatbázisba kerülhet, miközben a könyvelés során hiányként is el kell számolni velük.
Amennyiben a DWS csapata végzi a teljes leltározást, de a megrendelőnk már korábban is készített leltárat, ügyfeleink kérésére olyan kiértékelést is végezhetünk, amelynek során leltár szoftverünk segítségével párosíthatjuk a hiány- vagy többletoldalon megjelent eszközöket. Az általunk készített átlátható kimutatás ilyen módon nagyban megkönnyítheti a könyvelési munkát.
A leltározás segítése tanácsadói munkával
Amennyiben nem kiemelkedően nagy mennyiségű eszköz leltárba vételéről van szó és a cégnek van elég emberi erőforrása ennek lebonyolítására, nem feltétlenül van szükség arra, hogy egy cég a leltározás egész folyamatát kiszervezze. Bizonyos kérdések tisztázásához azonban ilyen esetekben is érdemes lehet tanácsadó segítségét igénybe venni. A DWS tanácsadója segít megismerni az accountIT leltár szoftver használatának vagy éppen a vonalkódok felhelyezésének optimális módszereit, így téve hatékonyabbá a leltárba vételt.
Egyedi szolgáltatások a leltározás megkönnyítésére
Amennyiben a leltározást egy vállalkozás saját maga kívánja elvégezni, a leltárosok feladata több módon is megkönnyíthető. A pontatlan nyilvántartások egyik legfőbb oka a nem megfelelően használt jelölések, így érdemes lehet egyszerűen felragasztható vonalkódokat használni. Ugyanilyen fontos, hogy a vonalkódok leolvasása után könnyen áttekinthető, részletgazdag adatbázis készüljön, így érdemes profi leltár szoftvert használni. Legyen szó bármennyi tárgyi eszközről, a leltározást maguk végző ügyfeleink számára szívesen adjuk bérbe saját fejlesztésű accountIT szoftverünket, ilyen módon a leltárfelvétel során bármely megrendelőnk magas színvonalon készítheti el tárgyi eszközei nyilvántartását.
Egy megbízható csapatot kérne fel a leltározás lebonyolítására, vagy esetleg csak a tárgyi eszköz leltár készítésének részfeladataival bízna meg profi szakértőket? Vegye fel velünk a kapcsolatot!