Így készül a leltározási ütemterv
A belső leltárkészítési és leltározási szabályzat nyomvonalán haladva, megkerülhetetlen lépése a hatékony és precíz leltározásnak, hogy leltározási ütemtervet is készítsünk.
A leltározási menetrend rögzítését minden esetben az adott cég tevékenységi köréhez, szervezeti működéséhez és más specifikumaihoz érdemes igazítanunk.
A leltározási ütemterv akkor lesz igazán eredményes, ha még a tényleges tervkészítés előtt tisztázzuk a tervkészítés szabályait, megjelöljük a rövid és hosszú távú célokat. Ha ily módon, jól átgondolt, logikus lépések mentén építjük fel magát a leltározási ütemtervet, minimalizálhatjuk annak a kockázatát, hogy leltározás során utólag vissza kelljen egy-egy adott lépéshez térnünk változtatások, korrigálások miatt.
A leltározási ütemterv készítése pontról pontra
- a leltározás előkészítésével, felvételével, kiértékelésével és ellenőrzésével kapcsolatos teendők kezdésének és befejezésének időpontját rögzítenünk kell;
- pontosan meg kell határoznunk a leltározásért felelős személyt/személyeket;
- ki kell jelölnünk a leltározás napját, óráját, illetve hasznos, ha a leltározásra szánt időintervallumot is behatároljuk az esetleges csúszások, megszakítások elkerülése végett;
- meg kell határoznunk a leltározási egységeket;
- fixálnunk kell a leltározási csoportokat;
- a tételszám és a rögzítési, illetve számolási teendők figyelembe vételével leltározási körzeteket kell különválasztanunk;
- a körzetek szerint ki kell jelölnünk a leltározást végző, ellenőrző és kiértékelő személyeket;
- amennyire pontosan csak lehet, meg kell határoznunk a leltározáshoz szükséges munkaidőt;
- dokumentálnunk kell a lényeges leltározási utómunkákat, ami tulajdonképpen majd abból áll, hogy a kapott adatokat a tényleges adatokhoz igazítjuk.
A leltározási ütemterv készítése sokat segíthet a leltározás zökkenőmentes, korrekt és gyors lebonyolításában. De, ha mégsem szeretne ezzel bajlódni, szakértői tanácsadásunkra, segítségünkre bármely pontban számíthat.




