Milyen gyakran leltározzunk?
Megoszlanak a vélemények arról, hogy milyen gyakorisággal érdemes leltározni.
Vannak, akik szerint elég az évi egy, maximum két alkalom, míg mások arra esküsznek, hogy – bármennyire is idő- és energiaigényes – muszáj havonta, de legalábbis negyedévente beiktatni egy teljes körű leltárt. Mert ezzel nem csak a vállalati hatékonyság növelhető, de rendszeresen valós képet kaphatunk aktuális készleteinkről. Áruleltár során könnyebben észrevehetjük a bevételi-kiadási anomáliákat, a hiányokat, mi több, szolgáltatásaink minőségén is sokat javíthatunk az által, ha naprakész ismereteink vannak készleteinket illetően.
Leltárgyakoriság – a vállalat profilja is meghatározó lehet
Vállalatunk tevékenységi köre, az adott szegmens, amiben dolgozunk döntő tényezője lehet annak, hogy milyen rendszerességgel kell beiktatunk egy-egy leltározást. Ameddig a kiskereskedelmi üzletágakban (ruhaboltokban, drogériákban, ajándéküzletekben, stb.) az éves leltárak gyakoriságát az határozza meg, hogy mennyire jellemző a készlethiány, addig a napi fogyasztási cikkeket értékesítő üzletekben (pl. élelmiszerboltokban), a minimum évi két leltár szinte már kötelező, de erősen ajánlott inkább negyedévente leltározni. A vendéglátóipari, szállodai leltár ettől még rendszeresebb kell legyen: ezekben az ágazatokban érdemes havi egy teljes körű leltárt lebonyolítani, hogy folyamatos kontroll alatt tudjuk tartani a készleteinket.
Akkor, ha csak évi egy alkalommal leltározunk, csökken az esélye annak, hogy hiányosságok, eltérések esetén azonnal orvosolni tudjuk a készletleltár problémáit. Hosszú távon mindenképp kifizetődőbb rendszeresebben leltározni.
Ha nem szeretné ezzel megakasztani cége működését, ha nincs rá ideje, embere, energiája, bízza szakértői csapatunkra a munkát!




