Tenderkiírás leltár kiszervezéséhez

Tenderkiírás leltár kiszervezéséhez

A nagyvállalatok egyre több tevékenységet szerveznek ki külsős cégeknek, mert ez több szempontból is ideálisabb megoldás, mintha maguk fordítanának rá időt és energiát – ha tapasztalt szakemberekre bízzák az adott feladat elvégzését, azzal végső soron költséget takarítanak meg.

A leltározás is tipikusan olyan terület, amely gyorsan, pontosan, megbízhatóan és költséghatékonyan történik, amennyiben ilyen profilú cégre bízzák az elvégzését. Ha szeretnénk, hogy a legalkalmasabb vállalkozások jelentkezzenek a tenderre, pontosan meg kell határozni a leltározásra vonatkozó tényezőket – az alábbiakban ezeket mutatjuk be nagy vonalakban.

  • Feladatkör meghatározása

Fontos tisztázni a megfelelő leltári módszertant, vagyis azt, hogy milyen típusú leltárra van szükség: vak-, iker- vagy tükörleltár, esetleg statisztikai mintavételes leltár

  • Leltározás idejének meghatározása

A leltár készítését célszerű úgy időzíteni, hogy az minimális forgalomkieséshez, a lehető legrövidebb ideig tartó bezáráshoz vezessen. Emiatt sokan akkorra időzítik, amikor az üzlet, raktár amúgy is zárva van.

  • A leltározás gyakoriságának meghatározása

Mindenképp fel kell tüntetni a tenderben, hogy egyszeri vagy rendszeres, azaz hosszú távú tevékenységről van szó.

  • Leltározásra váró termékek specifikációja

Minden információt fel kell tüntetni a termékkörökkel és a szortimenttel kapcsolatban

  • Leltározás helyszínének meghatározása

Helyszín mérete, adottságai, száma, az egyes helyszíneken tapasztalható körülmények

  • Rendelkezésre álló eszközök feltüntetése

Amennyiben a leltározás helyszínén rendelkezésre állnak használható anyagmozgató eszközök vagy IT infrastruktúra, a tenderben ezek is feltüntetendők.

Ha szeretne még többet megtudni a témában, keresse szakembereinket!