A leltár lelke: a leltármenedzser
Tervez és szervez, irányít és döntéseket hoz, két lábon járó problémaelhárító és motivációs erő a leltározást végzők között.
Ha csak néhány fogalommal lehetne meghatározni, hogy mi végett van szükség egy leltármenedzserre a leltározási feladatok precíz elvégzéséhez, ezek jutnának elsőre az eszünkbe. Persze a tevékenységi köre ettől jóval sokrétűbb, hiszen ő az a személy, aki részleteibe menően is átlátja és hatékonyan koordinálja a leltárt.
Milyen egy jó leltármenedzser?
- Precíz, aprólékos, profi
A leltár hatékony lebonyolításának egyik kulcsa, hogy a feladatok a lehető legjobban legyenek leosztva. Így a leltármenedzser professzionális hozzáállása ott kezdődik, hogy időt és energiát szán arra, hogy a teljes munkafolyamatot átlássa (részleteiben is), azokat pedig oly módon hangolja össze, hogy a részfeladatok kiosztásánál megtalálja ezekhez – célzottan – a megfelelő embereket. Bár ehhez mindenképp szükség van némi rutinra, tapasztalatra, azonban a magas fokú precizitás ennél a menedzseri teendőnél elengedhetetlen fontosságú. - Sasszemű, remek megfigyelő
Két dolog miatt is fontos, hogy a leltármenedzser ilyen tulajdonságokkal is büszkélkedjen: először is, mert a megbízói igények pontos átlátásában, megértésében kulcsfontosságú, másodsorban pedig azért, mert a folyamatok áttekintésében éppúgy szükség van a kiváló megfigyelésére, mint a hibák, rendellenességek esetleges kiszűrésében. - Ízig-vérig csapatjátékos
Mivel az ő feladata a teljes leltározási munkafolyamat ismerete és a közreműködők koordinálása, ezért a sikerességének egyik kulcsa abban is van, hogy nem „távolról” figyeli az eseményeket, hanem aktívan részt vesz bennük, például számítani lehet rá minden döntéshozatalnál. Azért, hogy megfelelően ossza le a feladatokat, ismernie kell kollégái erősségeit, esetenként a gyengébb pontjaikat, ehhez pedig az kell, hogy maximálisan csapatjátékos legyen - Problémamegoldásból jeles
Azért, hogy a felállított rendszer minden körülmény között gördülékenyen működjön, hogy ne legyenek fennakadások és a munka is megfelelő ütemben haladjon, fontos, hogy képes legyen gyorsan és megfelelő szakmaisággal reagálni egy-egy váratlan helyzetre, problémára.




