Tárgyi eszközök szoftveres nyilvántartása
Az előző bejegyzésben már említettük, hogy a tárgyi eszközök nyilvántartására többféle megoldás is létezik, a cég mérete és ebből kifolyólag az eszközeinek nagysága jelentősen befolyásolja a nyilvántartás nehézségeit, az egyes megoldások előnyeit, hátrányait.
A hazai piacon számos tárgyi eszköz nyilvántartó szoftver létezik, különféle megoldási lehetőségeket kínálva. Vehetünk “dobozos” szoftvert vagy kérhetünk egyedi fejlesztést saját igényeinkre szabva, lehet a szoftver felhő alapú vagy on-premise, a lehetőségek tárháza igen széles. Hogy melyik megoldás a megfelelő számunkra, elsősorban a vállalat felépítése, belső szabályzatai határozzák meg, nincs egyértelműen jobb vagy kevésbé jó megoldás.
A szoftver kiválasztásának legfontosabb szempontjai:
- gyors elérhetőség
- egyszerű felépítésű
- felhasználóbarát
- adatok exportálásának és importálásának lehetősége
- személyre szabhatóság
- széles paraméterezési lehetőség
- megbízható működés
- rugalmas árképzés
- megfelelő háttértámogatás
Ezen túlmenően a szoftvernek alkalmasnak kell lennie a valós idejű eszközkövetésre, hiszen fontos tudnunk, hogy a keresett eszköz hol és kinél található: másik telephelyre került át, selejtezésre került vagy éppen szervizben van. Elengedhetetlen tudnunk, hogy azok az eszközök, amelyek folyamatos mozgásban vannak, pontosan kinél található meg, pl. laptop, autó, speciális műszerek stb. Mivel a tárgyi eszközök leltározása 3 évente törvényileg kötelező, ezért a szoftvernek alkalmasnak kell lennie azok leltározására is.
Ha Önnek is szüksége van egy tárgyi eszköz menedzsment szoftverre, aminek segítségével valós időben nyomon tudja követni tárgyi eszközeit, keressen bizalommal!